2.0 AQY wymiana sprzęgła

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Azifaral
    Classic
    • 2014
    • 3

    2.0 AQY wymiana sprzęgła

    rafiki, nie no ja myślę, że każdy Ci dobrze życzy tylko wiesz jak to jest zawsze się przedobrzy

    2.0-16v Michał, dobry dobry
    Ty coś oststnio na bezsenność cierpisz :?: :diabelski_usmiech
  • KonradWroclaw
    Drive
    • 2012
    • 60
    • Octavia I (1U2)
    • AQY 2.0 MPI 115 KM

    #2
    2.0 AQY wymiana sprzęgła

    Witam. Kończy mi się sprzęgło i nadszedł czas na wymianę. Mam dostęp do warsztatu, mam też pomoc brata, który ma doświadczenie z autami terenowymi. Są jakieś niespodzianki przy silniku 2.0, na coś trzeba zwrócić szczególną uwagę? Za wszelkie sugestie będę wdzęczny

    Komentarz

    • kamil90
      Ambiente
      • 2014
      • 113

      #3
      Poza tym, że skrzynia dosyć ciężka to raczej niespodzianek nie będzie.
      Pamiętaj żeby wymienić cały komplet bo nie warto dwa razy rozbierać

      Komentarz

      • KonradWroclaw
        Drive
        • 2012
        • 60
        • Octavia I (1U2)
        • AQY 2.0 MPI 115 KM

        #4
        Ok, a co z wysprzęglikiem? To się często wymienia, czy raczej nie będzię potrzeby?

        Komentarz

        • kamil90
          Ambiente
          • 2014
          • 113

          #5
          Jak chcesz mieć święty spokój na kolejne 1xx xxx km lub więcej to wymień i wysprzęglik.

          Komentarz

          • KonradWroclaw
            Drive
            • 2012
            • 60
            • Octavia I (1U2)
            • AQY 2.0 MPI 115 KM

            #6
            No i mam zagadkę. Zanim zdążyłem zmienić sprzęgło, te przestało się ślizgać! Wcześniej ślizgało się podczas zmiany biegów, a także podczas przyspieszania np. na piątym biegu. O co chodzi? Czy ciężar jaki wiozłem autem mógł mieć aż taki na to wpływ? (było ze 100kg więcej normalnie).

            Komentarz

            • Waśka
              Rider
              • 2013
              • 552
              • Mitshibishi

              #7
              odświeżam, bo i mnie czeka wymiana sprzęgła za jakieś 2-3 kkm.
              jaki jest realny koszt wymiany w tym silniku (robociznaw W-wie + oryginalne części)?

              Allegro podaje mi spory rozrzut cen od ok 300 po ok 600 zł. cenniki różnych warsztatów w W-wie podają że robocizna to od ok 300 zł.
              przy okazji wymiany sprzęgła warto coś wymienić od razu, żeby 2 razy się nie babrać?
              Była 01 2.0 AQY + LPG, jest Focus Mk2 1,6 + LPG

              Komentarz

              • KonradWroclaw
                Drive
                • 2012
                • 60
                • Octavia I (1U2)
                • AQY 2.0 MPI 115 KM

                #8
                Kompletne sprzęgło LUK forumowi sprzedawcy oferowali mi za 465-500zł, jak ja szukałem na allegro to poniżej 420-430zł nie było, jeśli znalazłeś dużo taniej, to prawdopodobnie nie jest to sprzęgło o które chodzi, albo sprzęgło kiepskiej jakości.
                A co do kosztu robocizny to nie wiem, bo sprzęgło zmieniłem z bratem.

                Komentarz

                • kamil90
                  Ambiente
                  • 2014
                  • 113

                  #9
                  Kolego pomyśl o nabiciu tarczy sprzęgła i zrobieniu/wzmocnieniu docisku.
                  Jest firma na Pradze północ, która się tym zajmuje. Nabijają tarcze normalnym materiałem lub kevlarem w bardzo dobrych pieniądzach - tak, że nie opłaca się kupować nowego.

                  Mogę podesłać link jak będziesz zainteresowany

                  Komentarz

                  • Waśka
                    Rider
                    • 2013
                    • 552
                    • Mitshibishi

                    #10
                    Konrad, dzięikuję.
                    kamil90, bardzo proszę
                    Była 01 2.0 AQY + LPG, jest Focus Mk2 1,6 + LPG

                    Komentarz

                    • kamil90
                      Ambiente
                      • 2014
                      • 113

                      #11

                      Komentarz

                      • Waśka
                        Rider
                        • 2013
                        • 552
                        • Mitshibishi

                        #12
                        podziękować
                        Była 01 2.0 AQY + LPG, jest Focus Mk2 1,6 + LPG

                        Komentarz

                        • kamil90
                          Ambiente
                          • 2014
                          • 113

                          #13
                          80 zł standardowa okładzina luk
                          120 zl okładzina luk sport
                          150 zl kevlarowa okładzina

                          Takie ceny znalazłem w internecie - odnośnie ich usług gdybyś był niecierpliwy bo wiadomo, że w niedziele się nie dodzwonisz. Natomiast nie wiem na ile te ceny są aktualne.

                          Komentarz

                          • Waśka
                            Rider
                            • 2013
                            • 552
                            • Mitshibishi

                            #14
                            nie jestem niecierpliwy. :-) niemniej jednak dziękuję jeszcze raz.
                            już przy zakupie zwrócono mi uwagę na hałasujące łożysko oporowe, a po przeglądzie - że właśnie po ok 18 kkm trzeba będzie zrobić sprzęgło. zostało mi z tego jeszcze jakieś 4 kkm, ale pewnie zrobię wcześniej :-)
                            jeszcze jedno, bo faktycznie miałem dzwonić w tej sprawie. koszty regeneracji to jedno ale na pewno jest jeszcze robocizna przy wy- i zamontowaniu? czy trzeba dostarczać wymontowane?
                            Była 01 2.0 AQY + LPG, jest Focus Mk2 1,6 + LPG

                            Komentarz

                            • kamil90
                              Ambiente
                              • 2014
                              • 113

                              #15
                              No jasne, że musisz dostarczyć zdemontowane sprzęgło.

                              Komentarz

                              • rafalcieslak
                                Classic
                                • 2014
                                • 2

                                #16
                                Jaka średnica przy tym silniku musi być? 220 czy 215? Bo są różne oferty a mi również bardzo blisko do kupna nowego zestawu od LUK'a.

                                Komentarz

                                • Adam91PL
                                  Classic
                                  • 2013
                                  • 2

                                  #17
                                  Jeżeli Ci to ułatwi to w AQY jest skrzynia 02J, ale nie powiem Ci jakiej średnicy jest sprzęgło

                                  Komentarz

                                  • rafalcieslak
                                    Classic
                                    • 2014
                                    • 2

                                    #18
                                    Dzięki Adam91PL za podpowiedź. Dostałem mail od sprzeglo.com.pl że średnica docisku to 220mm a tarcza ma 215mm więc jestem na dobrej drodze bo mi LUK'a polecają do kupienia. Co do skrzyni to mam dziwne przechodzenie z 2 na 3 przy pedale sprzęgła w podłodze, a także nie łatwo wchodzi wsteczny po próbie odjechania po odpaleniu silnika z miejsca parkingowego. W ASO słyszałem że wybieraki trzeba przesmarować ale to wyjdzie podczas wymiany sprzęgła.

                                    Komentarz

                                    Pracuję...